Zoals bij elke nieuwe sport waar je aan begint, zul je fouten maken. Dit zal bij CrossFit niet anders zijn. Het kost tijd om te wennen aan deze intensieve trainingsvorm en het duurt een tijd om op niveau te komen. Om zo snel mogelijk op niveau te komen, hebben wij een aantal fouten op een rij gezet die je als beginnend CrossFitter moet voorkomen.


Fout #1: Te snel vooruit willen  


Veel beginnende CrossFitters denken al over flinke kracht en conditie te beschikken. Sommigen hebben een marathon gelopen of zijn graag geziene gasten in de sportschool. Een perfecte basis voor CrossFit natuurlijk, maar bouw het langzaam op. Focus je eerst op de technieken en maak je later pas zorgen over hoeveel gewicht je pakt.


Fout #2: Je stelt geen vragen

Wanneer je net start met CrossFit wordt er een hoop informatie naar je hoofd geslingerd. Het is de taak van de trainer om het allemaal duidelijk te maken, maar je moet ook begrijpen bijvoorbeeld sommige oefeningen niet eindeloos worden herhaald. Als je niet zeker bent over de uitvoering van een oefening of je techniek, vraag het dan aan je coach. Daar zijn ze tenslotte voor. Lees verder.






Jaarlijks beginnen er heel wat mensen met CrossFit. En dat kunnen we alleen maar aanmoedigen. We geloven oprecht dat het voor veel mensen een levensveranderende gebeurtenis kan zijn. Op welk punt in je leven je ook begint, er zijn voor iedereen bepaalde dingen aan te wijzen die je zal gaan ervaren. Denk je er over om te gaan beginnen met CrossFit? Misschien trekt onderstaand lijstje je over de streep! Doe je al aan CrossFit? Dan zal onderstaand lijstje vooral erg herkenbaar zijn.


1. BEGINNEN MET CROSSFIT ZAL JE DOEN INZIEN HOE FIT JE ÉCHT BENT


We hebben het zelf ook ervaren tijdens onze eerste paar weken CrossFit; je doet al aan sport en vindt jezelf toch behoorlijk fit. Tot je de eerste workout hebt gehad en je in de foetus-houding naar lucht ligt te happen. Wat ís dit?! Laat je hierdoor zeker niet afschrikken als je wilt beginnen met Crossfit. Want voor je het weet kom je terug voor meer van hetzelfde. Lees verder.


1. Geen training is hetzelfde


Ben je in de sportschool snel verveeld? Bij CrossFit krijgt verveling geen kans om toe te slaan. Het mooie van CrossFit is dat je verschillende soorten sport en oefeningen beoefent. Hierdoor train je veel verschillende soorten spieren die je anders niet zou trainen. Daarnaast is geen enkele training hetzelfde, waardoor de trainingen leuk en uitdagend blijven.


2. Je leert nieuwe mensen kennen


CrossFitters onder elkaar vormen een hechte community en de coach kan voor een echt teamgevoel zorgen. Hierdoor leer je veel nieuwe mensen kennen en krijg je er nieuwe sportmaatjes bij. Samen kunnen jullie tips delen, nieuwe oefeningen uitproberen en elkaar motiveren wanneer het zwaar wordt. Lees verder.

6 Fouten die je als beginnend CrossFitter moet voorkomen.

10 Redenen w aarom je echt een keer crossfit moet proberen

Beginnen met Crossfit. Waarom nu precies?

BLOG

PLAN PROEFLES

Inschrijfsysteem