CrossFit is een intensief en afwisselend fitness programma, waar plezier aan bewegen een belangrijk aspect is.


Het is echt hard werken, en een sterk en fit lichaam is je beloning. Wij denken niet in spieren, maar in bewegingen. Bij CrossFit Maashees vind je geen apparaten of toestellen Je zult in een CrossFit gym geen geisoleerde spieren trainen, maar  het liefst zoveel mogelijk met compound oefeningen (waar grote spiergroepen en meerdere gewrichten bij betrokken zijn).


Functionele bewegingen, met een hoge intensiteit en met een grote variatie aan oefenvormen. We gebruiken de Olympische lifts, power lifts, en afgeleide  oefeningen daarvan. Daarnaast worden vormen gebruikt uit de gymnastiek, roeien, lopen.


CrossFit gebruikt dumbells, kettlebells, tractorbanden, zandzakken, barbells, touwen en pull up bars. Duwen, trekken,stoten, werpen, tillen, springen, klimmen, rennen, etc zijn grondvormen van bewegen.


Een completere training voor je lichaam bestaat niet, en er wordt op een leuke manier competitief getraind. Crossfit is een effectief core-strength programma, het versterkt de “midline (core) stability”. De trainingen kunnen aangepast worden aan de mogelijkheden en het niveau van de deelnemers (kinderen tot 100 jarigen).


Er wordt gewerkt in relatief kleine groepen, met officiële  door CrossFit gekwalificeerde trainers. Er is veel individuele aandacht voor technische begeleiding van de diverse oefenvormen.


Wil je  hard werken, met als doel “overall  fitness”, en het vergroten van je “werk capaciteit”? Dan is CrossFit geschikt voor jou.

CrossFit werkt aan 10 basis kenmerken van fitness:


     1     Cardiovasculair en respiratoir uithoudingsvermogen

     2     Stamina

     3     Kracht

     4     Flexibiliteit

     5     Power

     6     Snelheid

     7     Coördinatie

     8     Behendigheid

     9     Balans

     10     Nauwkeurigheid


Voeding: Eet groente, fruit,vlees, vis, noten & zaden. 

Je lichaam is een gecompliceerde chemische fabriek, gooi je er waardeloze grondstoffen in, dan zal het resultaat ook nooit optimaal zijn.




WAT IS CROSSFIT

PLAN PROEFLES

Inschrijfsysteem